Nosilac vaspitno-obrazovne funkcije je Pedagoško veće koga čine svi vaspitači i stručni saradnici na čelu sa direktorom Doma.
Organizacija vaspitno-obrazovnog procesa odvija se kroz četiri celine:
Programiranje i planiranje vaspitno-obrazovnog rada realizuje se kroz:
Čas učenja
Biblioteka
Kao jedan od vidova ostvarivanja problematike slobodnog vremena, u Domu postoje i uspešno funkcionišu sportske i kulturno-umetničke sekcije
Sportske sekcije:
Kulturno umetničke sekcije:
U cilju jačanja odgovornosti za rad, razvijanje samoinicijative i međusobne saradnje, učenici, smešteni u Domu učenika, organizuju se u Zajednicu učenika - Domski parlament.
Domski parlamet predstavlja poseban oblik organizovanja učenika u kome učenici ostvaruju svoja prava, dužnosti i odgovornosti za rad i rezultate rada.
U okviru Domskog parlamenta učenici se organizuju u manje interesne grupe - komisije i to: